נערכים להסלמה: הרמטכ"ל סייר באוגדת עזה

חדשות קול חי No Comments on נערכים להסלמה: הרמטכ"ל סייר באוגדת עזה

מאז נעצר בכיר הג'יהאד בג'נין, הדרום משותק ונמצא תחת מצור. התושבים זועמים על הכבישים החסומים וטענים שהדרכים החלופיות לא בטיחותיות | הרמטכ"ל סייר היום באוגדת עזה והנחה את צה"ל להיערך להסלמה

צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עקב המתיחות הביטחונית בדרום, הרמטכ״ל רב אלוף אביב כוכבי, סייר הבוקר באוגדת עזה וביצע הערכת מצב עם מפקד האוגדה. הוצגו לו תמונת המצב המודיעינית-מבצעית לצד פעילות הכוחות הלוחמים באוגדה וכוחות השריון והתותחנים שהגיעו לגזרה.

במהלך הסיור, הנחה הרמטכ״ל על הגברת מוכנות צה״ל לתרחישי הסלמה, תגבור מאמצי ההגנה, האיסוף והמודיעין וקיים אישור תכניות למאמצים ההתקפיים.

מוקדם יותר דיווחנו שצה"ל העלה מטוסים ללא טייס מעל שמי הרצועה, בניסיון לאתר את מחבלי הג'יהאד בטרם יצליח לבצע פיגוע. גורם בכיר ששוחח עם "קול חי" אמר כי הסבלנות פוקעת, והיד נמצאת על ההדק.

היום זהו היום שלישי ברציפות שתושבי אשכול נתונים תחת מגבלות תנועה מחמירות עקב הכוננות הביטחונית לירי נ״ט. כביש 232, העורק הראשי של תושבי דרום המועצה נחסם ושגרת חייהם של אלפי תושבים שובשה לחלוטין. לפי הנחית הצבא, התושבים נדרשים לנסוע בדרכים חלופיות רעועות ולא בטיחותיות שבתנאים הנוכחים לא יכולות להכיל את עומס התנועה הכבד עליהן נוכח החסימות.

גדי ירקוני ראש המועצה המקומית פנה במכתב דחוף לשר הביטחון ודרש: ״תנו לנו את הכלים המתאימים להתמודד עם המצב. ברגע שהתקבלה החלטה ביטחונית לחסום את הכביש ושזו דרך הנסיעה היחידה לתושבי אשכול בחירום, פעלו מיד לטיפול יסודי בדרך זו כדי שנוכל להסתמך עליה בעתות החירום לנסיעה בטוחה וראויה״.

עוד הוסיף ירקוני: ״מאז אתמול, כשנחסם העורק הראשי בדרום המועצה, עשרות רבות של כלי רכב נתקעו בדרכים החלופיות והתחפרו בחולות כיוון שהן לא מותאמות להכיל את עומס התנועה הכבד עליהן. נוצרו פקקי ענק, סכנה בטיחותית, תסכול וכעס רב. אנו סומכים על הצבא שפועל בכובד ראש לשמור על ביטחוננו מאיום נ״ט ויכולים לתת את הזמן הדרוש לשם כך. אך תנו לנו את התנאים כדי שנוכל להתמודד עם המצב ולקיים שגרת חיים במידת האפשר, למען חוסן התושבים והמשך הצמיחה וההתיישבות״.

בתוך כך, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיע לחזק את תושבי הדרום ויישובי העוטף ונחסם על ידי כוחות הביטחון. בתחילה ביקר בן גביר בשדרות, ולאחר מכן ביקש לבקר את תושבי ניר עם וארז הנצורים כבר שלושה ימים. בן גביר הגיע לצומת ניר עם, אך נחסם על ידי שוטרים שמסרו כי הוא יכול להיכנס ברגל ולא ברכב, ובן גביר הודיע כי בכוונתו להיכנס ברגל לישובים.

בהמשך הודיע אלוף פיקוד הדרום לח"כ בן גביר כי הוא יוכל להיכנס רגלית רק בשעות החשיכה, ולמרות חסינותו הפוליטית הוא לא יוכל להיכנס כעת לישובים מחשש לביטחון לחייו.

לדברי בן גביר: "באתי לפתוח את המצור. אני אוהב את החיילים והשוטרים שלנו, אבל הבעיה היא במדיניות, לא ייתכן שממשלת ישראל נכנעת לג'אהד האסלאמי. אם הם מאיימים צריך לכסח להם את הצורה, ועל כל איום מעזה צריך לירות ולהכניס את המחבלים בעזה לעוצר".

בן גביר הוסיף: "המציאות שבה תושבים יכולים להיכנס ולצאת מהישובים רק באופן רגלי ורק בשעות החשיכה היא הזויה ומהווה פשיטת רגל מוסרית ובטחונית של ממשלת ישראל".

גם חה"כ שמחה רוטמן הירד לשטח, והגיע למחסום בכביש שבין שדרות לאשקלון ואמר: "במחסום המשטרתי הזה נגמרת מדינת ישראל ומתחילה מדינת הג'יהאד האסלאמי והחמאס. בדרך לפה עברנו ליד חוות השקמים, ביתו של אריאל שרון, ונזכרנו באותו חודש אב ארור של הגירוש מגוש קטיף. היום, 17 שנים אחרי, תושבי אשקלון, שדרות וכלל עוטף עזה לא יכולים לצאת מהבית. הגירוש מגוש קטיף הביא את החמאס לשלטון בעזה, וממשלת תומכי הטרור הביאה את רע"מ, התנועה האחות, לשלטון בישראל. התוצאה מול עיניכם. ארגוני הטרור שולטים היום בישראל".

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס למצב וכתב: "ההרתעה מתפוררת. בזמן שתושבי הדרום נצורים בביתם, לפיד בוחר להסית ולכנות חצי מהעם ׳מכונות הרעל׳.
‏המשוואה החדשה המעניקה פרס לטרור, היא תוצאה של ממשלה רופסת, שבראשה עומד אדם שהסיכוי היחיד שלו להקים ממשלה זה רק בתמיכת הרשימה המשותפת.
‏אחיי תושבי הדרום תהיו חזקים. תיכף נשוב".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי שוחח הבוקר עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן ב"מהדורת סוף השבוע" והתייחס למצב בדרום: "ראש הממשלה לפיד אמר בקולו שהוא לא מבין כלום בכלכלה, לליברמן אין שום הכשרה כלכלית. גם בביטחון הם לא מבינים. אני תושב עוטף עזה, הדרום נצור. פעם הייתה לנו הרתעה היום להם יש הרתעה כלפינו".

בהכנת הידיעה השתתפו קובי פינקלר, איתי גדסי, ונתי קאליש.



0 תגובות